На проспекті Волі хочуть зробити велодоріжки

На проспекті Волі хочуть зробити велодоріжки

У Луцьку вже не раз балакали про потребу в будівництві велодоріжок, надто зважаючи на надмірну завантаженість облцентру автомобілями: на 204 тисячі населення припадає понад 60 тисяч автівок. А це явно не поліпшує екологічну ситуацію в місті.

Досить активно в обласному центрі Волині питання облаштування спеціальних доріжок для велосипедистів піднімали у 2008-2009 роках. Як каже член Асоціації велосипедистів Луцька Юрій Моклиця, чітких обіцянок ніхто не давав: влада лише висловлювала своє прихильне ставлення до цієї ініціативи. А ініціатива таки була: асоціація запропонувала концепцію велосипедної інфраструктури у Луцьку.

«Власне, згідно з цією концепцією, всі райони міста планували з’єднати з центром велодоріжками. Вони обов’язково мають з’явитися вздовж найбільших транспортних магістралей, вулиць, перевантажених автомобілями. Серед таких, зокрема, проспекти Соборності, Відродження, Волі», – сказав Моклиця.

За словами начальника управління містобудування та архітектури Луцької міської ради Юрія Казмірука, тоді активісти запропонували облаштувати в Луцьку сорок кілометрів велодоріг. Одначе, на його думку, така протяжність маршрутів у межах міста дещо завелика.

Та у прихильників двоколісного транспорту є бажання найближчим часом доопрацювати концепцію, дещо змінити та подати її новій владі. За їхніми словами, вона теж прихильно ставиться до цієї ідеї.

«На жаль, у історично сформованих містах із визначеною мережею вулиць дуже проблематично будувати велосипедні доріжки. Про будівництво велодоріжок за рахунок звуження автошляху взагалі йтися не може. В кожному конкретному випадку треба буде дивитися, де є можливість прокласти велосмугу. Я не вірю, що, наприклад, по проспекту Соборності можна зробити доріжку вздовж усієї вулиці за рахунок тротуару», – каже Казмірук.

Реальнішим варіантом він вважає облаштування місць для їзди на роверах у мікрорайонах, що будуватимуться. Зокрема, йдеться про район вулиці Львівської (територія колишньої військової частини) та про 40 гектарів поблизу Стрілецької (колишнє військове містечко). Там, за словами Юрія Казмірука, плануватимуться нові мікрорайони. Головний архітектор сказав, що при їх розробці обов’язково впише таку вимогу, як облаштування велосипедних смуг.

Юрій Казмірук також повідав, що невдовзі може постати питання про реконструкцію проспекту Волі від вулиці Шопена до Київського майдану. За його словами, міський голова дав доручення напрацьовувати пропозиції в цьому напрямку. Тож Казмірук припустив, що можна було б поєднати розширення проспекту з облаштуванням там велодоріжок.

Чиновник припустив, що перші велодоріжки у Луцьку можуть з’явитися років за п’ять.

 

 


Коментування через FaceBook: коментарів

1 коментар

  1. Олександр 04 грудня 2011 року р. о 19:31 #

    Дуже добре, що нарешті звертають увагу на такі речі! Особисто я жодного разу не бачив у нас в Україні відпоідним чином облаштованої велоспедної доріжки. А от у містах Європи – це звичайне явище, там велосипедну доріжку можна побачити у майже кожному місті (зокрема я багато бачив їх у Чехії, Польщі, Німеччині).

Leave a Reply to Олександр

,